Musiikista vaihteeksi

Ma 30.5.2011
Teinpä hienon kirpputorilöydön tässä päivänä muutamana, Hillel Tokazierin cd:n Psalmeja ja muita melodioita niin halvalla, että tuskin kehtaa kertoa eli eurolla. Siinä on kaveri, jonka esityksistä olen aina pitänyt. Pidän muutenkin juutalaisesta musiikista. Tämä kokoelma sisältää iloista klezmeriä ja haikeita psalmilauluja. Laulajana Tokazier ei minusta ole niin hyvä kuin soittajana. Soittajana mies on mielestäni huippuluokkaa. Kuitenkin tämä levy on yksi ehdoton suosikkini. Harmi, etten osaa hepreaa. Tokazierin kotisivulla on lisätietoa.
Levy on ilmestynyt marraskuussa 2006 ja se on Suomen Lähetysseuran julkaisuja.

LAULUT:
Ai Hora
Eretz Zavat Chalav
Klezmer Train (Klezmerin Pikajuna)
Ein Kamocha
Ani Ma`Amin
Shir Hakavod
Vetaher Libenu
Tov Lehodot
Shabat Medley (Shabat Sikermä)
Baruch Sheamar
Ai Di Ri Di Dai
Am Israel Chai
Birchat Hakochanim
Tevje´s Dance (Tevje Tanssii)
Modim (Anachnu)
Rabbi Elazar
Yehalelu
Etz Chajim Hi
Shalom Alechem
Hodu Ki Tov II

4 kommenttia:

  1. Hillel on hyvä;hieno löytö!

    VastaaPoista
  2. Minulla on ollut aina hyvin lämmin suhde juutalaiseen musiikkiin. Olen erityisesti klezmer musiikin ystävä ja minulla on useita levyjä siitä. Muitakin ihania juutalais-musiikin levyjä minulla on. Hatikva 'n osaan myös hebreaksi laulaa. Ja joitain muitakin olen opetellut. Kieli on vaikea jo pelkkien merkkien osalta. Sinun levy on ihana löytö ja nauti.

    VastaaPoista
  3. Peikko ei ymmärtänyt mitään. Kaikki sen ajatukset meni ihan metsään :)

    VastaaPoista
  4. Yaelian, kyllä, hieno löytö!

    sirkkis, tätä levyä soitetaan ja kuunnellaan... :)

    isopeikko, heprea on hepreaa minullekin! :)

    VastaaPoista

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.