Marraskuisia ruusuja

Ke 3.12.2014

Adventtisunnuntain 30.11.2014  postaus jäi tekemättä, mutta teen sen nyt. :)

Oli ihanaa käydä seurakunnassa laulamassa Hoosiannaa! Joulukuusikin komeili jo upeana juhlasalin puolella.

Kuva: © Marja-Leena Kirjonen

Torstaina on vapaaehtoisten Gaala-ilta. Olen ollut toista vuotta mukana seurakunnan kirjamyynnissä, mutta jäin kesällä siitä pois, kun polveni eivät enää kestä tuntikausien seisomista tiskin takana. Olen kuitenkin nyt puolitoista vuotta vetänyt seurakunnan solua.

Viime sunnuntaina, ensimmäisenä adventtina siis 30. marraskuuta, kävelimme kokouksen jälkeen ystävieni kanssa Hakaniemessä. Yllättäen huomasin puistossa ruusujen olevan vielä täydessä kukassa!

Kuva: © Marja-Leena Kirjonen


Olivat uhmanneet lunta ja pakkasta, mutta myöntää täytyy, että suurin osa ruusuista oli jo aika huonossa kunnossa. Tämä kuitenkin sinnitteli innokkaasti!


Kuva: © Marja-Leena Kirjonen


Pientä pakkasta oli jotain -1 celsiusastetta.

Olen täällä blogissani ennenkin kertonut marraskuisista ruusuista. Rakastan ruusuja! Olen aina rakastanut! Muistan aina, miten sain 51 ruusua lahjaksi päästessäni ylioppilaaksi!

Täällä kavalkadi ruusuista vuosien varrelta: http://arjenaarteita.blogspot.fi/search/label/ruusut

Kokouksen jälkeen menimme porukalla syömään Juttutupaan. Arkisin siellä on edullinen lounas, mutta ei sunnuntaisin. Jäimme kuitenkin syömään. Jaana auton omistavana naisena on jeesannut minua viime aikoina niin paljon, että hänelle olen tänä vuonna halunnut tarjota jotain hyvää silloin tällöin ja siksi tänä vuonna on tullut syötyä muutaman kerran ulkona. Tullessamme porukkaa oli vähemmän, mutta vähitellen tuli ihmisiä lisää ja monia lapsiperheitä. Joillakin oli ihan pikkuinen mukana, melkein vastasyntyneistä alkaen.

Sanna tilasi lohikeittoa ja sai kokonaisen kattilallisen!

Kuva: © Marja-Leena Kirjonen


Me Jaanan kanssa otimme myös lohta. Annoksella oli joku hieno nimi, mutta en nyt muista mikä! :) Hinta-laatusuhde ei ehkä aivan ollut kohdallaan, mutta ihan riittävän kokoinen annos kuitenkin. Ei kylläkään esteettisesti kovin nätti, mutta aivan hyvää ruokaa.

Kuva: © Marja-Leena Kirjonen


Ehdin jo ottaa palasen annoksestani, kun muistin tämän blogini, jota olen taas alkanut päivittää. Maistiaiset teillekin, olkaa hyvä!

Ravintolalounaita ei ole pahemmin viime vuosina tullut harrastettua tiukan budjettini takia, mutta jokunen poikkeus vahvistaa säännön. Kerran pari vuodessa on ehkä ollut sääntö viime vuosina. Jonain vuonna ei kai kertaakaan, jos ei halpakuppiloita lasketa. :) Alle vitosen keiton kyllä käyn silloin tällöin Cafe Harlekiinissa syömässä.

4 kommenttia:

  1. Maukkaan näköisiä annoksia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruoka on hyvää! :) Yritän kaventaa vyötäröä syömällä pääasiassa salaatteja.

      Poista
  2. Kauniin rauhaisaa seurakuntasalissa. Kyllähän se Hoosianna kuuluu jouluun, minä tosin lauloin kotona. Telkkarin aikakaudella ei tule niin lähdettyä liikenteeseen. Lohiannos varmaan maistu hyvältä. - Minäkin olen paljon laiminlyönyt blogien päivittämistä, vain tuota kuvablogia käytän ahkerammin. Joten olen myös laiminlyönyt blogikavereitani, syy on se, että ei tahso aika riittää blogien lukemiseen. Yritän tehdä parannusta asiaan. Hyvää sunnuntai- ja adventtipäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sirkka! Minulla tämä bloggaaminen on nykyisin sangen ajoittaista. Kommentteihinkin vastaaminen tahtoo ikävä kyllä jäädä. Mukavaa joulunalusaikaa Sinulle!

      Poista

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.