Paluu menneisyyteen ja sieltä pois :)

Ke 26.11.14

Monenlaisia tepposia Google teki varoittamatta blogilleni. Menin hölmöyksissäni liittämään blogini Googleen; tosin ehkä se kohta on pakollistakin. Minulla on kyllä tähänkin asti ollut Google-tili mm. sähköpostin takia, mutta en ollut yhdistänyt blogejani siihen. Kyllähän siinä kohdassa josta klikkasin, jotain selitettiin, kuten että Google käyttää sitten tietojani jne. plaa plaa plaa... Mutta niinhän se on tehnyt tähänkin asti. En ilmeisesti täysin kuitenkaan tajunnut, mitä kaikkea yhdestä tyhmästä klikkauksesta seuraa.

Clipart
No, ensinnäkin blogiini ilmestyi kuvasarja Googlessa mukana olevista ihmisistä, jotka ovat kuulemma ottaneet/olen ottanut piireihini. Siitä se kaaos sitten blogissani alkoikin: Oikeapuoleinen sivupalkki alkoi jatkuvan tutinan ylhäältä alas asti. Aloin sitten poistaa linkki linkilta tuon sivupalkin sisältöä, vaan tutina ja vapina ei vain loppunut, ennen kuin olin poistanut kaiken tuosta sivupalkista! Aikamoinen työ! Syyksi selvisi sitten tuo Googlen naamalista, joka oli ylimpänä ja jonka poistin viimeisenä! Olisi pitänyt poistaa vain se ja tärinä olisi sillä laantunut.

No, olikin aika uudistaa tämän blogin ulkoasua, koska olin taas pitänyt pitkän tauon kirjoittamisessa ja monet linkeistä olivat vanhentuneet ja toimimattomia.

Toinen harmittavampi asia oli, että jos kommentoin jonkun blogin tekstejä, Google laittoi koko pitkän sukunimeni mukaan ja olen tähän asti kommentoinut vain etunimelläni kuten yleensäkin täällä blogimaailmassa on tapana. Onneksi minulla on bloggerissa vielä vanha profiilini, jonka saatoin ottaa ainakin toistaiseksi käyttöön. Tosin kuva siinä oli myös vanha, jota tosin olisin voinut käyttää, mutta tulihan nyt päivitettyä sekin. :) Googleprofiilia en halua käyttää, koska se ei linkitä blogiini, vaan Googlen minusta tekemälle sivustolle.

Toivottavasti nyt tilanne alkaa olla OK, eikä tekniikka enää vie minua kuin pässiä narusta! :)

Voisin julkaista tabletin tai puhelimen kauttakin tekstit ja kuvat tänne, mutta on se aika paljon arvaamattomampaa kuin läppärin tai tietsikan kautta. Ovathan nuo hyviä laitteita sekä kännykkä että tabletti, mutta toiminta on sen verran erilaista, että taas pitää opetella niidenkin kommervenkit. No, vähitellen, kunhan nuokin laitteet vielä kehittyvät niin ehkä sitten alan käyttää niitä enemmän bloggaamiseenkin.

Clipart

Minulla on myös muutama ystävä, jotka eivät halua olla FB:ssä, mutta kirjoittelevat kuitenkin sähköposteja. Itselläni on aikamoinen inho sähköpostia kohtaan, koska postia tulee aivan hirveästi. Kouluaikoina minulla oli paljon ystäviä ympäri maailmaa, joiden kanssa olin kirjeenvaihdossa. Koulussa luin saksaa, joten kirjepostini ulkomaille pyöri saksankielellä mm. Itävaltaan, Ranskaan, Japaniin, Sveitsiin ja Saksaan. Valitettavasti yhteydet näihin ihmisiin ovat kadonneet. En tiedä heistä enää mitään.

Clipart

Suomestakin minulla oli monta kirjekaveria. Heistäkään en enää tiedä mitään paitsi yhdestä Paulasta, jonka kanssa aloitimme kirjoitella jo joskus 12-13-vuotiaina. Meillä on välillä ollut pitkiäkin taukoja, mutta taas äskettäin elvytimme kirjeenvaihtomme!

Myös opiskeluaikojen ystäväni Urpun kanssa kirjoittelemme silloin tällöin ja meillä on vuosikausia ollut korttisopimus eli laitamme aina matkoiltamme kortin toisillemme, jos mahdollista. Jonkin verran kirjoittelemme myös Anna-Maijan kanssa, joka on monivuotisia ystäviäni. Muuten kirjeenvaihtoni onkin ollut lähinnä onnittelu- ja joulukorttiluokkaa.
Clipart

Nykyisin minulla ei ole varsinaisia kirjeystäviä ulkomailta, mutta olisi aika mukava kirjoitella oikeita kirjeitäkin jonkun kanssa eikä pelkkiä blogikommentteja. :) Yhteen aikaan kirjoittelimme Annen kanssa, joka asuu nykyisin Australiassa ja Maaritin kanssa, joka asuu Ruotsissa, mutta ne kirjeenvaihdot ovat hiipuneet FB:n myötä. Pitäisi varmaan tehdä jotain! ;)
Heillä ei myöskään ole blojeja. Anne tosin on paljon julkisuudessa, joten hänellä on siihen liittyen paljon julkisuutta, joten voi olla että tavallinen paperikirjeenvaihto ei enää oikein onnistuisi.

4 kommenttia:

  1. Minulla on yksi googletili ja sillä

    monta toimintaa. Kunpa osaisin itse olla ruksaamatta samaa kohtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi kiva tietää, miten Google-tilin saa pois. Facebookistakin voi poistaa tilinsä, mutta miten Googlesta!?

      Poista
  2. Onneksi selvisi tuo ongelma.MInulla ei ole ollut (toistaiseksi) ongelmia Googlen kanssa.
    Tabletilla on tosi vaikeaa postata.Omallani voin kyllä kirjoittaa ja julkaista tekstejä,mutten millään ole saanut kuvia liitetyksi mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkään en osaa liittää tabletilla tehtyyn tekstiin kuvia. Tosin olen kokeillut vain kerran. Kai siihenkin joku kikka on, mutta niin kauan kuin läppärini toimii, käytän sitä bloggaamiseen. :)

      Poista

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.