Mietiskelyä

Ma 24.11.2014

Joskus on hyvä hiukan sairastaakin. Pysyä paikoillaan ja järjestellä ajatuksiaan.

Selasin blogejani, joita onkin tullut kirjoiteltua joskus ahkerastikin ja välillä vähemmän. Pitäisi kai uudistaa myös niiden ulkoasua. Tämänkin blogin. Tuli tosiaan sellainen olo, että "tarttis tehrä jottai". No, ulkoasu-uudistukset saavat vielä odottaa, mutta muuten voisin taas olla vähän aktiivisempi. Pitää käydä läpi blogilistatkin, joita olen seuraillut. Huomasin nimittäin, että monia blogeja ei ole päivitetty pitkiin aikoihin kuten en itsekään ollut tehnyt. Ehkä voisin ne tiputtaa pois listoiltani. Toisaalta en välittäisi, sillä monia vanhojakin tekstejä on kiva selata joskus ja voihan olla,  että joku vielä innostua päivittämään blogiaan jonain kauniina päivänä.

Olen viime aikoina seurannut enemmän Facebookin sivuja. Sinne kun ei tarvitse paljon itse kirjoitella. Monet bloggaajat ovatkin laittaneet myös bloginsa Facebookiin. Kaiken lisäksi FB:ssä on ryhmiä, joihin voi unohtua jopa tunneiksi, minä esim. sukuihin ja sukututkimuksiin liittyviin ryhmiin. Olen nimittäin noiden ryhmien kautta löytänyt sukujuuriani tuonne 1600-luvulle asti. Ja sukuuni kuuluvia ihmisiäkin olen saanut FB-kavereiksi, joitakin, joitten olemassaolosta en ollut tiennytkään. FB:stä löytää oikeastaan vaikka mitä. Kyllä se käy yhteisöksi, jos haluaa erakoitua vain omien seinien sisälle. :)

Olin lauantaina sen verran jo kunnossa, että uskaltauduin lähtemään seurakuntamme solunvetäjien palaveriin. Siellä aika vierähtikin niin, että olin kotona vasta iltaseitsemän aikoihin. Söin kotiin tullessani valtavan päärynän, joka ei ollut kai ihan kypsä, vaikka ei se pahaakaan ollut. En tosin erityisemmin tykkää päärynöistä. Yöllä sain sitten semmoisen vatsakivun, että en lähtenyt sitten seurakunnan aamukokoukseen, vaan katsoin koko tilaisuuden netin kautta. Suorana lähetyksenä kokous näkyy netissä kokonaan, myöhemmin voi katsoa enää vain esim. eilisen pääpuhujan puheosuuden videoarkistosta, missä kaikki puheet ovat katsottavissa ja kuunneltavissa vielä noin kuukauden ajan. Muidenkin seurakuntien tilaisuuksia voi katsoa täältä sekä suorana lähetyksenä että arkistosta.

Aion nyt keskittyä tähän blogiini ja antaa niiden muiden olla. Ainakin toistaiseksi. Olen myös oppinut viime aikoina lisää tekniikan tepposista. Siirsin viime viikolla ison määrän kuviani kahteen kansioon, jotka LUULIN tallettaneeni tikulle. Vaan eivät ne tallentuneetkaan! Kumpaakaan kansiota ei löydy tikulta! Ja sitten siivosin tietokonettani turhista tiedostoista tai sen teki ostamani ohjelma nimeltä MacKeeper. Annoin kai sille liian vapaat kädet ja kaikki kuvani häipyivät tietokoneen iPhone-ohjelman kansioista! Se kyllä harmittaa, vaikka tiedän jonkun nörtin jopa pystyvän kaivamaan ne esiin tietokoneeni pimeistä syvyyksistä! Vaan se maksaa aika lailla, niin luulen, sillä maksoin tosiaan tunnin työstä melkein päiväpalkkani verran joku aika sitten, kun kävin jollain gurulla Elisassa avauttamassa iPadini, jonka olin saanut lukkoon.

Nyt, kun jäin pois koulutyöstä, minulla on ehkä enemmän aikaa, innostusta ja voimia piirtämiseen ja maalaamiseenkin. Otin nimittäin vastaan haasteen piirtää/maalata yms. muotokuvan, kasvokuvan tms. viikossa ja asetelman kuukaudessa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.