Valmisruokaa, ihanaa!

Pe 30.12.2011
Joulunaikainen ovikoristeeni ulko-ovessa. Kuva © Marleena

Olen nyt kaksi viikkoa putkeen ollut flunssainen. Tänään kävin pitkästä aikaa itse kaupassa, ennen joulua kävin myös kerran, muuten ystäväni K on käynyt tuomassa minulle syötävää pari kertaa tänä aikana. Olen vielä hiukan nuhainen, mutta muuten alan olla kunnossa. Saa nähdä, miten käy huomisen, kun minun pitäisi ystäväni T:n kanssa mennä uudenvuoden vastaanottajaisiin Senaatintorille.

Naapurini minulle laittama lahja roikkui
ovessani monta päivää, kun en ole käynyt ulkona.
Hän  oli kyllä laittanut minulle asiasta tekstiviestin.
Kiitos Minna!
Ihan tarkoituksella olenkin levännyt. Varmaan olisin saanut antibioottikuurin lääkäriltä, jos olisin silloin joulun alla mennyt terveysasemalle. Olen kuitenkin iloinen, jos nyt onnistuin vättämään antibioottikuurin ja tämä nuhakin tästä menee kunnolla ohi.

Koulut alkavat vasta loppiaisen jälkeen, joten ehkä tässä jotain saa vielä kotonakin tehtyä ennen töihin menoa.

Postikortti

Olen syönyt pari viikkoa vähän mitä sattuu ja karppauskin on ollut tauolla, kun murkinointi on ollut lähinnä voileipien syömistä. Olen jopa pistellyt joulun aikoihin litran nougat-jäätelöä poskeeni. Kilon verran olen kuitenkin saanut pois, vaikka voileipää olenkin syönyt tämän kuluneen kahden viikon aikana joka päivä. Tänään olisin kyllä ostanut kokojyväruislimpun, mutta ne olivat kaupasta loppuneet, niin että ostin sitten neljä croisanttia, mikä edelleenkään ei ole hyväksi karppaukselleni.

Ostin tänään mm. tämän ihanan "valmisruoka-annoksen", kreikkalaisen salaatin:


Sairaana ollessani kaipasin kunnon salaattia, mutta minulle kaupassa käynyttä ystävääni en voinut pyytää mitään salaattiannosta hakemaan, koska se olisi pitänyt käydä ostamassa kauempaa kuin kaksi lähikauppaamme ovat. Ehkä noissa lähikaupoissa olisi jotain salaattiannoksiakin ollut, mutta hinnaltaan ne ovat melkein kaksinkertaiset verrattuna sen kaupan hintoihin, mistä yleensä ostan salaatin. Toisaalta tämä ystäväni ei myöskään pahemmin arvosta salaattiannoksia. :)

Mustista oliiveista en tosin erityisemmin pidä. Ne ovat vihreitä oliiveja, jotka on käsitelty minulle täysin mystisellä tavalla niin, että ne ovat muuttuneet mustiksi. Muuten tämä kreikkalainen salaatti on todella hyvää ja pienet tomaatit uskomattoman maukkaita verrattuna moniin isompiin vetisiin tomaatteihin, jotka eivät tosiaan maistu oikein miltään.

Kuva © Marleena
Olen iloinen, ettei minulla ollut kotona flunssaa potiessani kuin pikkuisen tummaa suklaata. Yleensä joulun aikoihin on lähes aina ollut suklaarasioita paikat väärällään. Se kun on tavallisimpia pikkujoulu- ja joululahjoja aikuisille ystäville. Tänään kuitenkin sorruin ostamaan levyn mielisuklaatani, Ritterin nougat:ta ja söinkin sen melkein kokonaan samantien. :)

Menin kauppaan vasta aika myöhään, joten leipätiskit olivat jo miltei tyhjiä ja eniten minua harmitti se, että normaalisti melkein neljän euron kilohintaiset israelilaiset avokadot olivat kaikki loppuneet ja paikalla oli vain kymmenkunta tyhjää laatikkoa!!! Eikä ihme, sillä avokadot oli myyty 50 %:n alennuksella eli alle kahdella eurolla kilo.

Upeaa uudenvuoden aattoa teille kaikille! Eläkeettähän ihmisiksi! ;D

9 kommenttia:

  1. Kiitos kuluneesta vuodesta ja toivotan sinulle terveyttä ja mukavaa vuotta 2012

    VastaaPoista
  2. Tervehtymistä sinulle, Marleena, ja oikein hyvää ja antoisaa vuotta 2012!<3

    VastaaPoista
  3. Ihana tuo enkelikoriste ovessasi.Kaikki mustat oliivit eivät ole entisiä vihreitä oliiveja,vaan mustia oliiveja,joiden on annettu kypsyä mustaksi puussa. Suomessa en koskaan ostanut kuin vihreitä oliiveja,koska mustat olivat mielestäni pahoja,mutta täällä yleensä ostelen kreikkalaisia ryppyisiä Tassos-oliiveja,jotka on poimittu mustina,täysin kypsinä puusta ja säilötty parin kuukauden ajan suolassa.Saakohan sellaisia Suomesta..
    Oikein hyvää Uutta Vuotta 2012 Marleena!

    VastaaPoista
  4. P.S.Tuo Ritterin suklaa onkin sen verran hyvää,etten ihmettele että söit sen heti;D

    VastaaPoista
  5. tulin toivottamaan sinulle oikein ihanaa UUTTA VUOTTA!
    Taivaan Isä siuna siunatkoon, kiitos vuoden postauksista.

    VastaaPoista
  6. Nuha on aika venkula. Se tulee ja menee niin kuin lystää. Joskus se jää ihan asumaan. Harmi, että olet saanut vain vähän suklaatia :)

    VastaaPoista
  7. Hei Marleena.

    Joskus täytyykin herkutella ja unohtaa karppaukset. Uudella innolla sitten karppaamaan, kun vointisi on parantunut.

    Oikein Iloista Uutta Vuotta sinulle.

    VastaaPoista
  8. Paranemista ja Hyvää Uutta Vuotta! Salaatti näyttää herkulliselta.

    VastaaPoista
  9. Voi kiitos kaikille teille uuden vuoden toivotuksista ja kommenteista!
    Hyvää uutta vuotta teille kaikille ihanat ihmiset sirkkis, Aili-mummo, Yaleian (en tiennytkään, että mustia oliiveja on oikeastikin), sylvi, isopeikko, Eila ja Sirkka!

    VastaaPoista

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.