Ei kahta kolmannetta

Ti 12.6.2012

Olin eilen illalla aika lailla myöhässä aikataulustani lähtiessäni Israel-iltaan, jossa käyn aina kun vain on mahdollista. Tavallisesti varaan matkoihin puolesta tunnista kolmeen varttiin, mutta eilen oli vain puoli tuntia siihen, kun tilaisuus alkaisi ja olin vielä kotona. Pysäkille menee semmoinen reilu  5 minuuttia, mutta tietysti pysähdyin matkalla kuvaamaan ihania lemmikkejä, lempikukkiani ja sireeneitä, joiden tuoksua rakastan! Ja taisin ottaa muutaman muunkin kuvan siinä ohessa. ;)

Kuva: ©Marleena

Kuva: ©Marleena
Pysäkillä sitten vielä odottelin kymmenisen minuuttia ratikkaa. Vaan ei päästy matkasta vielä edes puoleen väliin, kun kuljettaja ilmoitti, että sähköä ei ole ja raitiovaunu ei pääse siksi enää eteenpäin. Johdot ovat solmussa ja korjaus voi viedä vaikka kuinka kauan. Siihen tuo uusi nivelratikka sitten jämähti keskelle katua.

Kuva: ©Marleena
Onneksi vika sattui aivan bussipysäkin kohdalla, joten sitten vain odottelemaan seuraavaa bussia. (Saman linjan bussi aikaisempi vuoro oli juuri mennyt ohi odotellessani tätä raitiotievaunua.) Kelloa vilkaistessani huomasin, että tilaisuus, jonne olin matkalla, oli juuri alkamassa. Olin arvellut alunperin olevani korkeintaan 15 minuuttia myöhässä, mutta nyt oli odotettava bussia taas kymmenisen minuuttia.

Kuva: ©Marleena
Tulihan se bussikin viimein sieltä, tosin se meni vain osan matkaa siihen suuntaan, minne olin menossa, mutta hyvä sekin. Raitiovaunulla olisin päässyt perille asti, siksi olin valinnut ratikan tuon bussin sijasta lähtöpysäkilläni.

Kuva: ©Marleena
Vaan eipä tuo bussimatkakaan mennyt aivan nappiin. Yhtäkkiä olimme keskellä ruuhkaa. Poliisiauto oli pysäköitynä poikittain keskelle katua, joten se esti kaiken liikenteen kyseiseen suuntaan. Mitä siellä sitten lie tapahtunutkaan. Otin kuvan bussin ikkunasta ja tilanne poliisiauton erottamassa kadun suunnassa näytti rauhalliselta, mutta toisella puolella olikin sitten melkoinen ruuhka ja useita poliiseja ohjaamassa liikennettä. Siitä minulla ei ole kuvaa.

Kuva: ©Marleena
Pääsimme vihdoin ruuhkan läpi jatkamaan matkaa. Bussi vei minut metroasemalle, josta oli vielä metropysäkin verran matkaa jäljellä. Metroa ei onneksi tarvinnut odotella kauan ja pian minulla oli enää pieni kävelymatka perille. Olin puolituntia myöhässä, mutta koska ko. tapahtuma kesti yli puoliyhdeksään illalla ja olin sentään seitsemän aikoihin paikalla, en jäänyt kauhean monista asioista paitsi.

Kotiin palatessani liikenne toimi taas normaalisti ja pääsin ratikalla ihan hyvin kotipysäkille asti. :)

KOMMENTTI ILAHDUTTAA AINA... myös vanhempiin teksteihin lisättynä! : )

4 kommenttia:

  1. Aina ei voi kaikkea suunnitella etukäteen;DD

    Leppoisaa viikon jatkoa, Marja-Leena.<333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellaista on elämä. Aika hyvin liikenne täällä Helsingissä kuitenkin sujuu, vaikka autoja tulee vuosi vuodelta lisää.

      Mukavaa viikon jatkoa myös Sinulle, Aili!

      Poista
  2. Marja-Leena, minulla on sinulle kirjankansihaaste, vilkaisehan blogiani, ole hyvä.<333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta Aili, täytyypä tutkiskella asiaa ja katsoa sitten, syntyykö mitään. ;)

      Poista

Tervetuloa lukemaan blogiani! Jätäthän viestin tai kommentin käynnistäsi minua ilahduttamaan! Luen mielelläni ajatuksiasi!

Valitettavasti anonyyminä ei tähän blogiin voi enää kommentoida eli nimettömät kommentit poistetaan. Laita siis kommenttiisi ainakin nimimerkki.

Kiitos kommentista! Palautetta on kiva saada.